کول پد | آیا باید یک کول پد برای لپ تاپ خود تهیه کنم؟ مزایا و معایب

هر کسی که به طور منظم از لپ تاپ استفاده می کند،باید از کول پد برای خنک کردن لپ تاپ خود استفاده کند.

زیرا استفاده از کول پد(خنک کننده لپ تاپ) جوانب مثبت بسیار بیشتری نسبت به موارد منفی آن دارد.کول پد با حفظ دمای پایین لپ تاپ یک انتخاب به صرفه بدون تعویض قطعات داخلی لپ تاپ برای بالا بردن عمر قطعات لپ تاپ مخصوصا باتری خواهد بود.

نکته ایی درباره باطری:

زماني كه باطري را از دستگاهاتان جدا مي كنيد بعد از مدت زماني مقداري از شارژ خود را از دست مي دهد.به اين رويداد self-discharge مي گويند كه مقدار كم آن در مدت زمان طولاني امري عادي براي باطريهاي قابل شارژ است.در دماي پايين self-discharge كاهش مي يابد و فرايند كاهش عمر در عناصر باطري آهسته تر رخ مي دهد. بنابراين در دماي بالاتر باطري ها خيلي زودتر عمر خود را از دست مي دهند.

همینطور لازم به ذکر است باقي ماندن لپ تاپ در برق شهر دماي داخلي باطري را بالا مي برد.جداكردن باطري در مواقعي كه به آن نياز نداريد و قرار دادن آن در مكاني خشك و خنك به كند كردن فرايند كاهش عمر باطري كمك خواهد كرد. نگه داشتن لپ تاپ در محيطي گرم به باطري آسيب مي رساند. اگر متوجه شده اید که لپ تاپ شما بیش از حد گرم می شود ، وقت آن است که از خود بپرسید، “آیا باید برای لپ تاپ خود یک کول پد تهیه کنم؟”

مزایای استفاده از کول پد ( خنک کننده لپ تاپ)

1. دمای پایین

اولین و بارزترین مزیت کول پد این است لپ تاپ شما را در دمای پایین تری نگه میدارد.هرچه دمای لپ تاپ شما کمتر باشد. عمر مفید قطعات آن (مخصوصا باطری) بیشتر خواهد شد.داغ شدن بیش از حد نیز یکی از بارز ترین دلایلی خرابی قطعات کامپیوتری است که افراد را مجبور به خرید کامپیوترهای جدید می کند زیرا گاهاً تعویض (تعمیر) یک قطعه به صرفه نخواهد بود.که در بهترین حالت قطعه خراب باید تعویض یا تعمیر شود.

استفاده از کول پد نه تنها از گرم شدن بیش از حد لپ تاپ شما جلوگیری می کند.بلکه باعث گرم نشدن محیط اتاق هم خواهد شد.که باعث می شود تجربه بهتری از کار با کامپیوتر شخصی خود داشته باشید. بدون نیاز به هیچ گونه تغییر حرفه ای در لپ تاپ خود اتاق شما خنک خواهند ماند. به ویژه برای افرادی که در شرایط گرمتر کار می کنند نیز حیاطی تر است.زیرا عملکرد لپ تاپ در دمای محیطی 20 درجه سانتی گراد بسیار بهتر از 40 درجه خواهد بود.

2.یک سطح محکمتر برای قرار گیری لپ تاپ

مزیت بزرگ دیگر کول پد این است که فضای کاری بسیار محکم تری را ارائه می دهد. این امر به ویژه برای افرادی که مرتباً در رختخواب یا کاناپه بازی می کنند بسیار مهم است. با یک سطح مقاوم ، دیگر نگران تنظیم زاویه لپ تاپ خود نخواهید بود. همچنین از لغزش تصادفی لپ تاپ جلوگیری می شود.سطوح کار مقاوم تر برای سلامت جسمی شما نیز میتواند بسیار مفید باشد. بیشتر پد های خنک کننده لپ تاپ (کول پد) امکان تنظیم ارتفاع را به شما می دهند. این موارد برای جلوگیری از خستگی چشم و خستگی گردن ضروری هستند.

3. طراحی کاربر پسند

همه افراد می توانند ار کول پد استفاده کنند.این مورد به این دلیل است که کول پدها به طور خاص برای استفاده راحت و ساده طراحی شده اند. به همین خاطر کودکان و افراد مسن بدون هیچ مشکلی و به راحتی میتوانند از این وسیله (کول پد) استفاده کرده و اینکه می توانند به تنهایی از رایانه خنک تری استفاده کنند، قدردان خواهند بود.

در بیشتر موارد،کول پدها با درگاه USB طراحی می شوند که به لپ تاپ شما متصل می شود. سپس لپ تاپ خود را در بالای کول پد قرار می دهید تا با جریان هوای مناسب به خنک کردن لپ تاپ کمک کند. با تنظیمات داخلی می توانید سرعت فن ها را تنظیم کنید..

یکی دیگر از ویژگی های کاربر پسند که پد خنک کننده (کول پد) که میتواند برای لپ تاپ داشته باشد، درگاه های USB اضافه می باشد. این بدان معناست که شما نگران این نخواهید بود که کول پد یک درگاه ارزشمند در لپ تاپ شما را اشغال می کند. شما می توانید هر دستگاه با اتصال USB اضافی را که نیاز دارید به ان متصل کنید.

4.زیبایی و شخصی سازی

اگرچه این به اهمیت سلامت لپ تاپ شما نمی رسد.اما کول پد ها به نظر جالب می رسند و ظاهر جذابی میتوانند به لپ تاپ شما بدهند. کول پدیی با نور پردازی زیبا خریداری کنید، که میتواند یک جلوه فوق العاده چشم نواز برای شما ایجاد کند. با قابلیت شخصی سازی رنگ ها و تنظیمات فن ها، میتوانید تنظیمات منحصر به فردی برای کول پد خود ایجاد کنید.

کول پد لپ تاپ

معایب کول پد ( خنک کننده لپ تاپ)

1. نیاز به تحقیق دارد

کول پد لپ تاپ شما یکی از مهمترین مواردی است که متعلق به شماست. این بدان معناست که شما مجبورید برخی از تحقیقات را برای یافتن مورد مناسب انجام دهید. از آنجا که کول پد ها محبوبیت بالایی دارند، برخی از مارک ها خنک کننده های بی کیفیت تولید می کنند. که پس از چند ماه کار دچار خرابی می شوند. یافتن موردی که متناسب با اندازه لپ تاپ شما باشد بسیار مهم است ، اما مهمتر دوام آن است.همچنین لازم به ذکر است کول پد های بی کیفیت با گرما خراب می شوند. این بدان معنی است که شما باید کالایی با کیفیت پیدا کنید که بتواند دمای بالا را تحمل کند.

2. ممکن است هوای گرم را در محیط پخش کند

همچنین باید مدل فن های کول پد را برسی کنید. برخی کول پد ها هوای گرم لپ تاپ را به محیط اتاق شما وارد می کنند یعنی به جای فرستادن هوای خنک به سمت لپ تاپ ، هوای گرم را به بیرون پرتاب میکنند.که از نکات منفی این کار میتوان به افزایش دمای اتاق و گرم شدن مجدد لپ تاپ اشاره کرد.

پس بهتر است کول پد از نوع دمنده (هوا را به سمت داخل لپ تاپ پرتاب میکند) باشد و نه مکنده (هوا را به سمت بیرون لپ تاپ پرتاب می کند).

دربیشتر لپ تاپ ها جریان ورودی هوا زیر لپ تاپ می باشد.پس جریان هوای فن های کول پد باید متناسب با جریان هوای ورودی لپ تاپ باشد نه خلاف آن که این کار باعث گرم تر شدن لپ تاپ می شود.

کول پد لپ تاپ

فن های مکنده برای محیط های بسته مثل درون منبع تغذیه (پاور) کاربردی می باشد نه فظای باز زیر لپ تاپ. برای درک بهتر میتوان نمونه ساده هیت سینک CPU کامپیوتر های رومیزی (دسکتاپ) را در نظر گرفت که فن هوا را به سمت هیت سینک هدایت می کند که با خنک شدن هیت سینک پردازنده خنک می شود و در نمونه پیشرفته تر به جای یک فن دو فن قرار دارند که یک فن جریان هوای تازه را به سمت هیت سینک هدایت میکند و فن دوم در قسمت پشتی هوای گرم را به بیرون هدایت میکند. فن مکنده برای تهویه هوای(داخل کیس،پاور…) کاربرد خوبی دارد. فن دمنده برای خنک کردن در محیط باز کاربردی است.

3. برای همه الزامی نیست

لازم به یادآوری است که همه به کول پد فن دار احتیاج ندارند. به ویژه برای اشخاصی که به طور پیوسته بیش از یک ساعت با رایانه شخصی خود کار نمی کنند، بیشتر صادق است. بسیاری از مردم خنک کننده لپ تاپ خریداری می کنند و نمی دانند که به آن خیلی نیاز ندارند این خنک کننده ها بیشتر برای افرادی هستند که گرمای بیش از حد لپ تاپ را تجربه کرده اند توصیه می شود. همچنین ، برای لپ تاپ های قدیمی ومدل های اقتصادی بسیار مفید هستند.زیرا برخی لپ تاپ های قدیمی و مدل های ضعیف (اقتصادی) فاقد فن هستند.

جمع بندی

سوال اصلی این است که آیا باید برای لپ تاپ خود یک پد خنک کننده تهیه کنم؟

پاسخ شما “بله” است.

کاربران لپ تاپ که از گرم شدن بیش از حد رایانه های شخصی خود خسته شده اند مطمئناً به یک کول پد نیاز دارند. چرا که با ویژگی های کاربر پسند، دستورالعمل های آسان برای راه اندازی و راحتی ، چرا که نه؟

علاوه بر این ، با طبیعت رقابتی بازار، آنها بسیار مقرون به صرفه هستند (نسبت به قیمت لپ تاپ).از داشتن آن بهره خواهید برد. توصیه می کنیم یک کول پد فن دار پیدا کنید تا خیالتان از بابت گرم شدن بیش از حد لپ تاپ برای همیشه راحت شود.

میز لپ تاپ قابل حمل (کل پد)

میز لپ تاپ پروتیبل قابل حمل (کول پد):

قابل جدا شدن صفحه لپ تاپ از میز(مدل فن دار) و امکانات دیگر

مبع:

mahshop

Gadgetspals

درباره‌ی M3S3A

موارد جالب

اموزش ساخت شارژر موبایل برای خودرو

اموزش ساخت شارژر موبایل برای خودرو

اموزش ساخت شارژر موبایل برای خودرو موارد استفاده: گوشی موبایل , تبلت و هر دستگاهی …

یک نظر

  1. خیلی عالی بود. لطفا ادامه بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *