نصرالله: ایران شجاع با رهبری بی‌ نظیر خود با قدرت بسیار به تهدیدات پاسخ می‌دهد

نصرالله: ایران شجاع با رهبری بی‌ نظیر خود با قدرت بسیار به تهدیدات پاسخ می‌دهددبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز شهید گفت، جنگ علیه ایران و سوریه کل منطقه را درگیر خواهد کرد و ایران با رهبری بی نظیر خود به تهدیدات با قدرت دو چندان پاسخ خواهد داد.

سیدحسن نصرالله در سخنانی به مناسبت روز شهید که به طور مستقیم از شبکه خبری المنار پخش می شد، گفت: امیدواریم، روزی فرا برسد که در آن دولت لبنان این روز را رسما به عنوان “روز شهید” نامگذاری کند تا در آن یاد و خاطره تمام شهدای وطن گرامی‌ داشته شود.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: ما از تمام تلاش‌های گروه‌های مقاومت و مشارکت واقعی و حقیقی آنها در دفاع از لبنان تشکر و قدردانی می‌کنیم. و در ابتدا به این مناسبت اشاره‌ای خواهیم داشت و سپس از اوضاع داخلی جاری در لبنان سخن خواهم گفت.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: در این روز یاد و خاطره تمام شهدای حزب الله که در میان آنها فرمانده‌هان و کادرهای رهبری و شهادت طلبان بزرگ وجود دارند، را گرامی می‌داریم، شهدای گران‌قدر و بزرگی که پرچمدار آنها شهید بزرگ “احمد قصیر” است و به این خیل بزرگ و عظیم شهدا که به راه خود ایمان و باور داشتند و جزیی لاینفک و جدایی ناپذیر امت خود بودند و غم‌ها و دردها و رنج‌هایشان را بر دوش می‌کشیدند و امتی که این شهدا را تقدیم این راه کردند و به این جمع بزرگوار، افتخار می‌کنیم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: انتخاب این روز به مناسبت معروفی صورت گرفت که همان اجرای عملیات شهادت طالبانه “احمد قصیر” در شهر صور است. این عملیات تا به امروز به دلیل میزان خسارات وارده به دشمن توسط یک شهید و در آن واحد، از دیگر عملیات‌های شهادت طلبانه به اجرا گذاشته شده متمایز و همچنان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عملیات صورت گرفته در تاریخ مبارزات اعراب – اسرائیل است.

آرامش لبنان از برکت خون شهداست / مقاومت آماده پاسخگویی به هر تجاوزی است

سیدحسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود به مناسبت روز شهید گفت: در این روز باید گفت که شهدا با تقدیم خون خویش تاکید کردند که زندگی با خفت و خواری را نمی‌پذیرند و اگر لبنانی‌ها به این زندگی ذلت‌بار و خیانت‌بار رضایت دهند، من از شما این سوال را می‌کنم، آیا می‌توان بر آن نام زندگی را گذاشت، بی‌شک خیر، این مرگ است و شهدا سازندگان واقعی زندگی هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: همه ما به یاد می‌آوریم که در اولین روزهای رویارویی با اشغالگران و تجاوزگران صهیونیست جامعه بین المللی چگونه در کنار اسرائیل ایستاد و به یاد دارند که روحیه مبارزان فلسطینی چگونه بود، با این حال رزمندگان در برابر تمام این موانع ایستادگی کردند و کثرت و خیل انبوه حامیان دشمن و کسانی که بر شکست مقاومت شرط بندی کرده بودند، هیچ‌گاه آنها را به وحشت نیانداخت.

سید حسن نصرالله گفت: در جنگ ژوئیه نه سلاح و نه تاکتیک و نه اداره جنگ و نه تمام وسایل موجود، موجبات پیروزی لبنان در این جنگ نشدند، بلکه تنها عامل موفقیت همین مردانی بودند که نه فرار کردند و نه به بیم و هراس افتادند و همچنان استوار و پابرجا باقی ماندند، از خط‌مشی و راه و منش این شهداست که ما امروز از زمان اشغال فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس تاکنون راحت و آسوده در کشور خود بسرمی‌بریم.

وی افزود: امروزه برای اولین بار است که لبنان و مشخصا جنوب آن در امنیت ، راحتی و آرامش کامل به زندگی خود ادامه می‌دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به یکی از سخنرانی امام موسی صدر درباره وضعیت و شرایط حاکم بر جنوب لبنان اشاره کرد و گفت: چند روز پیش یکی از سخنرانی‌های امام موسی صدر را می‌خواندم که در یک جلسه خصوصی و داخلی آن را برای جنبش امل ایراد کرده بود، وی در این سخنان خود از شرایط جنوب لبنان و دلایل ناامنی حاکم بر آن سوال و تاکید می‌کردند که لبنان و جنوب آن ضعیف است و به همین دلیل است که دشمن هرچه بخواهد با ما انجام می‌دهد و با دلسوزی می‌گفت، بسیاری به آنچه در جنوب لبنان می‌گذرد توجهی ندارند، هنگامی که این مطالب را می‌خواندم به خود می‌گفتم، هنگام مراجعت امام، ایشان به فرزندان خود و مقاومتی که پایه‌گذار آن بود، افتخار خواهد کرد و با این‌که وی با کسی رودر رو نشد، اما به یکی از طرف‌های مهم معادلات منطقه‌ای تبدیل شد.

دبیرکل حزب الله لبنان احتمال تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به لبنان را بعید ندانست و ادامه داد: با وجود تمام آنچه گفته شد، با این حال هیچ‌گاه احتمال تجاوز دیگر بار دشمن صهیونیستی به لبنان را صرف نظر از تغییر و تحولات جاری در منطقه رد نمی‌کنیم، به عبارت دیگر حتی اگر رژیم صهیونیستی جنگی در سطح منطقه تدارک نبیند با این حال احتمال حمله آن به لبنان همچنان مطرح است.

وی افزود: به همین دلیل لبنان همیشه آماده پاسخ‌گویی به هر حمله و تجاوز است و این به خاطر این است که لبنان کشور ضعیفی نیست، بلکه به همراه ملت ، ارتش و مقاومتش کشور قدرتمندی است که می‌تواند از خود دفاع کند و پیروزی را رقم بزند و ورق را بر هر طرفی که علیه آن تجاوز کند برگرداند و تهدید را تبدیل به فرصتی حقیقی و واقعی برای خود کند.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به قدرت ایمان در مبارزه با دشمن اشاره کرد و گفت: تا زمانی که این ایمان و این بینش و آگاهی برقرار باشد و این مثلث با قدرت بر لبنانی‌ها حاکم باشد، دشمن از دست زدن به هرگونه تجاوز و تعدی ناتوان است و اگر دست به این اقدام بزند، بی‌شک نهایت آن خواهد بود.

نصرالله با تاکید بر اینکه” نبود احتمال هرگونه حمله و تجاوز به لبنان به این معنا نیست که در خواب غفلت و بی‌خبری بسر ببریم” تصریح کرد، مقاومت از سال ۱۹۸۲ تاکنون روزی به خواب غفلت نرفته و تا فرا رسیدن روز آزادی لحظه‌ای به خواب نخواهد رفت و همواره بیدار و آماده است، چون می‌داند کشورش در کنار چه دشمنی قرار دارد، همان‌گونه مقاومت از ۱۵ می ۲۰۰۶ تاکنون نیز لحظه‌ای به خواب غفلت نرفته است.

سید حسن نصرالله گفت که اسرائیل از سال ۲۰۰۶ تاکنون مرتبا آموزش می بیند و مانورهای مختلفی را انجام می دهد، حال ما چرا باید بخوابیم. من به کسانی که ناامید هستند و به کسانی که ناامید نشده اند، می گویم که هنگامی که از ما خواستید سلاح خود را کنار بگذاریم، به این معنی بود که از ما خواستید شکست و ذلت را قبول کنیم و از تجربیات خود استفاده نکنیم و از کرامت ملت خود در مقابل پلیدترین دشمنی که تاریخ به خود دیده است، دفاع نکنیم، اما ما امروز از شما می خواهیم که به مقاومت و ارتش و اراده ملت لبنان پایبند باشید که اینها عناصر اصلی قدرت واقعی لبنان است.

دولت میقاتی دولتی متنوع و تکثرگراست

وی در ادامه در دفاع از دولت نجیب میقاتی گفت که دولت لبنان ثابت کرده است که دولت متنوعی است و اکثریت مردم لبنان را شامل می شود، این، دولت بحث بررسی و گفتگو است و دولت تک بعدی و تک نظری نیست، دولتی است که برای تصمیم گیری با عناصر خود مذاکره و مشورت می کند و منتظر “پیامک” ها و شرط ها و اشاره های یک طرف بخصوص نمی ماند، امروز از این دولت خواسته می شود تا هر چه بیشتر کار کند و دستاوردهای زیادی را به دست آورد، دولت باید پرونده ها را دنبال کند و به هیاهوهایی که از این سو و آن سو بلند می‌شود، گوش نکند، مهم‌ترین اولویت دولت این است که به مسایل مربوط به ملت لبنان اهمیت دهد.

جنگ علیه ایران و سوریه کل منطقه را درگیر خواهد کرد/ اوضاع منطقه به نفع مقاومت است

وی گفت: باید توجه کرد در تحولاتی که در منطقه ما رخ داد و تحلیلگران در فهم آن اختلاف نظر دارند این امر مطمئن وجود دارد که سقوط “بن علی” زیانی برای آمریکا و غرب است اما رژیمی که در آینده خواهد بود این سخن دیگری است و موضوع در خصوص لیبی و مصر نیز این چنین است؛ مطمئنا در مسیر تحولات منطقه محور مقاومت بزرگ‌تر می‌شود و این زمینه را فراهم می‌کند که هم‌پیمانان جدیدی پیدا کند.

ایران قدرتمند با ارتش و ملت خود از تهدیدات هراسی به دل ندارد

وی افزود: در چند روز گذشته شاهد بودیم که تهدیدات افزایش یافته و ناگهان احتمال اقدام دشمن اسرائیلی برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران با قدرت مطرح شد و تهدیدات بالا گرفت؛ رهبران ایران به طور قاطع به آن پاسخ دادند و صریح‌ترین پاسخ نیز همان بود که دیروز آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کرد و آنچه ایشان گفتند عین واقعیت بود؛ ایران قدرتمند با ارتش و ملت و وحدتی که دارد ممکن نیست که از تهدیدها و شاخ و نشان کشیدن‌ها بترسد.

نصرالله تصریح کرد: زمانی که ارتش‌های آمریکا آمد و منطقه را اشغال کرد در اطراف ایران بود امروز نیروهای آمریکا در تمامی کشورهای هم مرز ایران حضور دارند اما با این حال ایران تضعیف نشده است و به مذاکرات مستقیم با آمریکایی‌ها کشانده نشد، اگر کمی به عقب بازگردیم نباید فراموش کنیم که تا آخر سال آمریکا از عراق عقب‌نشینی می‌کند و طرح آمریکا شکست بزرگی متحمل شد.

وی اظهار داشت: در سال ۲۰۰۰ برخی‌ها می‌گفتند که مقاومت در لبنان پیروز نشد و اکنون هم برخی‌ها هستند که می‌گویند که این آمریکاست که تصمیم به خروج از عراق گرفت؛ فروپاشی شدید در اقتصاد آمریکا و تلفات انسانی آن بیانگر شکست در عراق است؛ باید اشاره کرد که آمریکا اکنون قادر نیست که با آتش نظامی عقب‌نشینی کند و باید زیر آتش رسانه‌ای تحت عنوان تهدید به جنگ در منطقه عقب‌نشینی کند تا خبر عقب‌نشینی آمریکا عادی به نظر برسد و افکار عمومی از آن غافل شود.

ایران و سوریه در برابر اشغالگری آمریکا ایستادند

دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد: اما باید بر این عقب‌نشینی تمرکز کرد زیرا چندین نتیجه دارد، طبیعی است که دولت آمریکا در صدد مجازات کشورهای موثر در به شکست کشاندن طرح آمریکا برآید و این دو کشوری که در برابر اشغالگری آمریکا در عراق ایستاده و از پایداری ملت عراق حمایت کردند ایران و سوریه بودند، آمریکا می‌خواهد به آنها بگوید که خوشحال نباشید چماق علیه شما همچنان باقی مانده است، تصور نکنید که آمریکا از عراق خارج شد و به شکست خود اعتراف کرد.

آمریکا می خواهد ایران را به مذاکرات مستقیم بکشاند

وی افزود: مورد چهارم این است که آمریکا می‌خواهد ایران را به زانو درآورد و به مذاکرات مستقیم بکشاند امری که ایران آن را نمی‌پذیرد[بنابراین] بهترین راه به تسلیم درآوردن سوریه است تا آنچه را در گذشته قبول نمی‌کرد، بپذیرد و بنابراین دلایل و پیش‌بینی‌هایی که مربوط به وضعیت مالی اروپا و جهان است و از آنجا که ایران قدرتمند، یکپارچه و متحد است و رهبری بی‌نظیر در جهان دارد بر این اساس با قدرت دو چندان پاسخ خواهد داد.

جنگ علیه ایران و سوریه محدود به این دو کشور نمی شود

نصرالله تاکید کرد: امروز وزیر دفاع آمریکا را که ادعاهای واهی کرده باید خوب بداند که جنگ علیه ایران و سوریه هرگز در ایران و یا سوریه باقی نخواهد ماند بلکه این جنگ کل منطقه را درگیر خواهد کرد و این‌ها محاسبات واقعی است و واقعیت این است؛ ما در تمامی رخدادهای آینده همچنان با ایمان و با عزم و اراده باقی خواهیم ماند و ان شاءالله پیروز میدان خواهیم بود.

وی همچنین گفت: دل بستن به ضعیف بیهوده و زیانبار است و زمان ضعف و واپس‌گرایی این امت تمام شده است. امروز در روز شهید تاکید می‌کنیم که دوران شکست‌‌ها بسر آمده است و ما باید خون شهدا را حفظ کرده و این راه را تکمیل کنیم و ما در این مسیر با شما هستیم، امروز بیش از هر زمان دیگری اوضاع محلی، منطقه‌ای و بین‌‌المللی به نفع ملت‌های منطقه و محور مقاومت است.

درباره‌ی نیاز جهان

موارد جالب

گمنام تقدیم به تمامی شهدا

گمنام تقدیم به تمامی شهدا

گمنام تقدیم به تمامی شهدا مردم شهدای غواص را بیشتر از عملیات کربلای ۴ می‌شناسند، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *