دانلود نوحه عربی أنا علی أنا القتیل
خورشید فروزان حیات امام علی علیه السلام ، در افق روز نوزدهم رمضان سال چهلم هجری در آسمان شهر کوفه به خون نشست
و شمشیر مسموم نفاق و کین، فرق انسان عدالت گستری را شکافت که برترین خلق پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله بود.
آنان که می خواستند نور خدا را خاموش کنند، نمی دانستند که اراده الهی، بر مانایی علی علیه السلام استوار است
و می بینیم که همچنان، کردار و گفتار امام مؤمنان، چراغ راه مردان خدا و حق جویان و یکتاپرستان جهان است.
بررسی نهج البلاغه نشان می دهد که از دیدگاه امام علی علیه السلام ، عدالت در رأس ارزش های اسلامی قرار دارد
و تمامی ارزش ها به عدالت بازمی گردد. در ارزیابی، مدیریت و قضاوت، عدالت، شرط اصلی است.
دانلود نوحه عربی أنا علی أنا القتیل
با این حال، تجسّم عدالت، وجود مبارک خود امام علی علیه السلام بود.
این معنا در سخن معروف توماس کارلایل، فیلسوف انگلیسی آمده است
که گفت: «امام علی؛ ما را جز این نرسد که او را دوست بداریم و به او عشق ورزیم. در کوفه ناگهان به حیله کشته شد
و شدت عدالتش موجب این جنایت گشت.» به سخن کارلایل می توان
این جمله را افزود که در واقع، پافشاری امام علی علیه السلام
بر اجرای احکام و پیروی از سیره پیامبر اسلام و پرهیز از انحراف در اداره حکومت،
زمینه ساز توطئه بر ضد آن حضرت شد.
در فرهنگ اسلامی، شهادت، هدف نیست، بلکه ابزار ایستادگی و پایداری در برابر تهاجم دشمنان دین است.
هرگاه بستر ایثار و از خودگذشتگی فراهم شد، شهادت نیز پدیدار می شود.
شهادت، وسیله ای است که در پیشگاه حضرت دوست،
مقام و منزلت ویژه ای دارد و جایگاهی است برای ابراز تعبد و اخلاص در بندگی، و برای شهید شدن، چه کسی والاتر از امام موحدان،
حضرت علی علیه السلام . انسان کاملی که به شهادت
عشق می ورزید و واژه شهادت برایش نشاط آفرین بود.
در نامه ۶۲ نهج البلاغه از زبان امام علی علیه السلام آمده است که من مشتاق ملاقات پروردگارم. آن حضرت،
بهترین مرگ ها را کشته شدن در راه خدا می دانست و سوگند یاد کرده بود
که هزار ضربه شمشیر بر من، آسان تر از مرگ در بستر در غیر بندگی خداست.
نوزده رمضان، سکوی پرواز ظاهری امام علی علیه السلام تا بی کران ها،
زمان جدایی از خلق و رسیدن به محبوب واقعی بود.
********** اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج **********
دانلود نوحه عربی أنا علی أنا القتیل با صدای حاج باسم کربلایی
بدون نظر