مدیریت هارددیسک با یک کلیک راست

مدیریت دیسک سخت برای بیشتر کاربران مهجور است. این که هر چند روز یکبار سیستم را روشن گذاشته و بگذاریم داده های موجود در دیسک سخت در موقعیت بهتری قرار گیرند تا دفعه بعد، خواندن اطلاعات و سرعت کپی بالا برود و از سوی دیگر در سالم سازی دیسک سخت کمک مان کند، آنقدر برای کسی اهمیت ندارد که این کار را انجام دهد. البته این کار مهمی است و باید به آن توجه شود.


برای این کار در منوی استارت خود عبارت regedit را تایپ کرده و اینتر را بزنید. حالا به مسیر زیر بروید:
hkey_classes_rootdriveshell
کلید جدیدی با عنوان runas بسازید و سپس مقدار default را به defragment تغییر دهید. حتی می توان این گزینه را پنهان کرد تا فقط وقتی شیفت را با کلیک راست می زنید، این آیتم در منوی کلیک راست نشان داده شود.
برای این کار مقدار جدیدی با نوع string بسازید و نام آن را extended بگذارید. حال باید کلیدی با عنوان command ایجاد کنید و مقدار پیش فرض آن را مقادیر زیر بگذارید:
defrag %1 -v
همچنین می توانید لینک زیر را دانلود کرده و سپس آن را اجرا کنید تا از دردسر تولید کلیدهای مختلف خلاصی پیدا کنید:
پس از دانلود، روی فایل adddefragtodrivemenu.reg دبل کلیک کنید. اسکریپتی برای حذف این گزینه از کلیک راست وجود دارد.
https://www.clicklinks.ir/29615a
برای تمیز کردن دیسک و حذف فایل های اضافی نیز می توانید مراحل زیر را اجرا کنید. دوباره در منوی استارت عبارت regedit را بنویسید و سپس به مسیر زیر بروید:
hkey_classes_rootdriveshell
حال کلیدی با عنوان diskcleanup ایجاد کنید و مقدار پیش فرض آن را به disk cleanup تغییر دهید. سپس کلید دیگری زیر آن ایجاد کنید و نام آن را command بگذارید و مقدار آن را به صورت زیر تغییر دهید:
cleanmgr.exe /d %1
می توانید با یک کلیک راست تغییر را بسرعت مشاهده کنید.اما اگر حوصله این کارها را ندارید، می توانید از لینک زیر فایل رجیستری را دریافت کرده و آن را اجرا کنید:
https://www.clicklinks.ir/29615b

نظرات شما ماییه دلگرمی ماست

درباره‌ی نیاز جهان

موارد جالب

جایزه نقدی

با ثبت نام و خرید از فروشگاه نیاز جهان جایزه نقدی دریافت کنید 1- اختصاص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *